zaterdag 4 juni 2011

Tweede courgette + komkommer

Met trots show ik de tweede courgette die de plant heeft gemaakt ^_^, volgens mij was het twee dagen na de oogst van de eerste. Het is dus al een beetje oud nieuws maar ik vond het toch leuk om te laten zien.
Bij de courgette wat andere oogst van die dag, kleine hoeveelheden maar ik blijf het geweldig leuk vinden ^_^




En hier de nog niet geoogste komkommer, de tweede van dit jaar. De plant is ziek, hij stond voor een lange tijd binnen en kreeg Spint. Het schijnt dat Spint ontstaat in een droge warme ongeving en dat is m`n huis wel.
Naar advies van mensen op het Moestuinforum, staat de plant nu buiten zodat de Spint misschien minder word. Planten die buiten staan schijnen niet vaak spint te hebben, dus misschien helpt het. Ik heb de plant in de volle grond gezet, met de hoop dat ook dit zou helpen. De pot was ondertussen te klein en de wortels kunnen nu eindelijk lekker uitgroeien (de bak die je ziet heeft geen bodem).
Ondanks alle problemen heeft de plant toch een komkommer gemaakt:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten