zaterdag 4 juni 2011

De eerste pepers en touwtjes voor bonen

Gisteren was ik bezig met het verpotten van een tomatenplantje die nog binnen staat, en keek meteen alle nachtschade plantjes na. Een van de plantjes, eentje die Cayenne pepers maakt, ging al een tijdje niet zo goed dus ik verwachte er niet zoveel van. Maar tot m`n verbazing bleek dat juist 'dit' plantje, pepertjes aan het maken is:

Op het moment zijn er 7 pepers aan groeien, maar er zijn nog een heleboel bloemetjes dus wie weet word het nog meer. Ik moet maar snel even wat meer gaan lezen over het houden van peperplanten, want tot nu toe heb ik niets meer gedaan dan zaaien, compost geven en wachten.

En een ander klein nieuwtje, gisteren heb ik extra ruimte gemaakt voor bonenplanten. Ik heb touwtjes naar beneden gespannen, zodat de goede klimmers daar naar boven kunnen.
Op het moment zitten de touwtjes vast aan bakstenen die op de grond liggen, maar ik ben op zoek naar tent-haringen die ik hiervoor kan gebruiken. Het lijkt me dat dat wel aardig goed zal werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten