zaterdag 16 april 2011

Weer wat losse tuin updates

Vandaag heb ik een heleboel van de zonnebloem zaailingen, die voor het Guerrilla Gardening projectje zijn, in bekertjes gezet. zo kunnen ze nog iets verder groeien voor ik ze op verschillende plekken in de buurt plant.

De bodem van ieder bekertje is wat ingeknipt zodat overtollig water er nog uit kan. Ze staan nu buiten in een tunnelkasje gewoon direct op de grond, de kas dient dus even als koude bak.



De aardbeien gaan heel goed, ze groeien hard op het moment! Het blad word snel groter en hier en daar zie ik zelfs al beginnende bloemetjes.


Langzaam gaan er alvast wat plantjes de verhoogde bakken in.
Dit is oregano, ik hoop dat het niet te vroeg is om ze buiten te zetten.
Ik heb de nu nog erg kwetsbare plantjes beschermd met wat takjes, die ervoor zorgen dat de katten er niet languit op gaan liggen slapen (dat doen ze steeds, 'precies' op vers uitgeplante plantjes :P)
Verder heb ik de stokjes omringt met een laagje droge bladeren/mulch. Hopelijk als extra bescherming tegen kou.
De verhoogde bakken zijn nog niet volledig met mulch bedekt, ik denk dat ik dat eind april wil gaan doen.


Gisterochtend beleefde ik angstige :P (grapje) momenten toen ik deze 'mysterieuze' sporen in 1 van de kasjes vond. Gelukkig waren de radijsjes en de sla er nog.




Tot slot nog een keer een kleine oogst foto, op het moment haal ik iedere dag 2/3 radijsjes uit de tuin. Voor mij helemaal voldoende, een prima hoeveelheid voor op brood ed. En het blad eet ik in de avond steeds als salade of als een spinazi achtige groente, vaak als roer-bak ingrediƫnt. Ik ben wel fan van radijs-blad als groente!

2 opmerkingen:

  1. Die radijsjes zien er goed uit hoor. Fijn dat de slakken niet hebben aangevallen op je sla.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ja, tot nu toe gaat het goed! (ik zal het afkloppen :))

    BeantwoordenVerwijderen