woensdag 20 april 2011

Groente tijdens het ontbijt?

Dit was onderdeel van het ontbijt vandaag.
Een beetje raar, groente voor het ontbijt. Maar het is zo leuk om in de ochtend de tuin in te lopen en te kijken naar wat ik kan eten, dat ik in de ochtend direct al oogst. Vervolgens wil ik het liefst alles zo vers mogelijk eten, dat betekend in mijn geval 'meteen' ^_^, en dat maakt dus dat ik nu ineens groente eet tijdens het ontbijt.



Er zitten een aantal bladeren rucola in, radijs + het groen van de radijs, een aantal bladeren pluksla en een aantal bladeren Romijnse Minisla.
Als ik steeds maar een paar blaadjes neem van iedere soort, is het samen 1 groente maaltijd en kan ik vrij lang doorgaan. De sla in de tuin groeit dan nog verder. Ik had niet gedacht dat ik zo vroeg al, vrijwel iedere dag een portie groente zou hebben.

Zodra de bieslook groter is kan dat er ook nog bij, en hetzelfde met peterselie en andere kruiden. Over een hele tijd misschien tomaten en komkommer.

Ik word hier wel heel blij van!

1 opmerking:

  1. Hallo Eerin,
    Hier nog net geen groenten voor het ontbijt, maar wel voor de boterham en het avondeten worden ook wel al dingen uit de tuin gehaald. Ook rucola, radijs en bieslook (plantjes van een paar jaar oud, die altijd al heel vroeg opkomen). Binnenkort ook raapsteeltjes.

    Leuk om te lezen hoe enthousiast je bent!

    BeantwoordenVerwijderen