zondag 24 april 2011

De eerste komkommer

Ik liet al wat komkommerbloemen zien eerder, van een komkommerplant die ik uit ongeduldigheid veel te vroeg (19 feb) gezaaid had. De plant staat nog binnen omdat het buiten in de nachten misschien nog te koud is.
Ik haalde de bloemen er steeds af, zodat de plant later, wanneer hij buiten staat, kan beginnen met de komkommers.
Maar ik besloot er toch 2 te laten zitten, gewoon om te zien wat er gebeurd.
En dit is wat er gebeurd :P, het lijkt wel of de plant er helemaal geen problemen mee heeft.



De tweede komkommer gaat niet echt goed, heel langzaam. Misschien zou deze eraf moeten zodat de energie van de plant vooral naar de eerste komkommer gaat. Ik weet het niet precies.
In ieder geval is de eerste komkommer al bijna klaar. Het is een kleine soort en de lengte is al zoals het moet zijn, alleen de dikte nog niet.


In ieder geval ben ik verbaasd door wat de plant allemaal kan, terwijl hij nog in een pot staat en geen echte zon krijgt. (alleen door het raam)
Ik ben benieuwd naar hoe de komkommers zullen gaan als ze buiten staan, ik heb ook zaailingen die wel op het juiste moment gezaaid zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten