zondag 27 maart 2011

Een paar updates

Even wat kleine updates :)
Dit zijn de Minibel tomaten, ongeveer 5 dagen geleden. Volgens mij gaat het best goed:


Kat in de bak met zaailingen :P


Op een bepaald moment was ik bladeren aan het verzamelen in het bos, om als mulch te gebruiken in de tuin. Ik zag een klein plantje echt 'overal' uit de grond komen, samen met de sneeuwklokjes was het op dat moment het eerste zichtbare groen na de winter. Ik besloot een stukje mee te nemen om te kijken wat het was. Ik heb het naast een sneeuwklokje en onder een varen in de grond gezet met het idee dat dit wel een beetje op de natuurlijke omgeving van het plantje leek, qua vocht ed.
Uiteindelijk bleek het een bosanemoontje te zijn ^_^ die ik dus echt heel erg leuk vind! Als het goed is worden het er nog veel meer.


Ik heb achterin de tuin nog een extra bak gemaakt, waar strakjes stokken in komen te staan zodat bonen daar vrolijk kunnen klimmen en groeien, zonder de andere planten lastig te vallen. Voor sommige planten is de aanwezigheid van bonen in de buurt niet zo goed, dus het is handig om ze een beetje apart te hebben staan.


En hier een soort maaksel van takken voor 16 aardbeiplantjes, er zit plastic in, met gaatjes voor afwatering. De takken heb ik in het bos verzameld, gewoon takken van de grond.
De rechtop staande stokjes zitten erin om de katten in de buurt voorlopig een beetje te de-motiveren. Anders ben ik bang dat ze door de bak gaan lopen en de kleine, nog kwetsbare plantjes stuk maken. Als de planten wat groter zijn maakt het vast niet zoveel meer uit, dus de stokjes zijn tijdelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten