woensdag 30 maart 2011

Een lieve kleine egel in de tuin

Heel lief en klein, maar ook helemaal verstrikt in de netten die ik gebruikte om de aardbeien te beschermen tegen katten. De aardbeien plantjes zijn nog heel klein en de grond waarin ze staan nog heel vers. Katten willen daarin graven (en poepen) wat me natuurlijk geen goed idee leek. De netten zorgen ervoor dat katten geen zin hebben om het te proberen. Maar nu had het egeltje er dus last van, en 'dat' was niet de bedoeling natuurlijk!
Ik vond de egel in de ochtend vlak voordat ik naar m`n werk ging.
Ik heb hem los geknipt maar zag direct dat alle dunne draadjes van het netje, helemaal tussen z`n stekels vast zaten. Zo kon ik hem natuurlijk niet weg laten lopen dus ik heb hem even mee naar binnen gehaald om met een klein schaartje heel voorzichtig alle draadjes weg te halen.
Dat duurde even, maar het ging prima. Egels lopen niet zo snel :)
Voor ik hem naar buiten zette heb ik nog even heel snel een foto gemaakt.

Wat een ontzettend leuke en lieve beestjes zijn het toch ^_^

Geen opmerkingen:

Een reactie posten