dinsdag 8 maart 2011

Een nieuw plantenhoekje van tegels

Vandaag heb ik met 6 lange tegels extra ruimte gemaakt voor planten die graag veel licht willen. Deze tegels stonden in de weg, samen met nog veel meer andere soorten tegels, ik wilde ze dus graag gebruiken. Dit hoekje hier is vaak een erg schaduwrijk hoekje door de bosjes. Vooral als ze in de zomer helemaal groen en dicht zijn. Ik hoop dat de bakken die hier uiteindelijk op komen te staan door de hoogte dan toch genoeg licht vangen. Het lijkt me leuk om te proberen flink grote langwerpige houten bakken te timmeren van stijgerhout of hout van pallets (of wat ik ook maar gratis kan krijgen). Misschien kunnen er dan aardbeien in bijvoorbeeld. Ik wil ook graag onder de stenen plantjes zaaien. Maar ik moet nog uitvinden welke plantjes hier goed zouden groeien, want het is dus een schaduwplek.


Om dit alles voor elkaar te krijgen moest ik de tegels eerst uit hun oude hoekje weg sjouwen en allerlei enge beesten trotseren. Vooral grote en eng uitziende spinnen. Dat was wel spannend vond ik :P maar het is gelukt en misschien leer ik ooit nog eens niet zo te schrikken van spinnen.


Deze soort heb ik dus nog nooit gezien, wat 'dus' betekend dat hij gevaarlijk is (lol). Heeft iemand enig idee hoe deze heet?


Edit: het blijkt de roodwitte celspin te zijn. Dit is wat erbij staat:

Zoals de Oonopidae, Segestriidae en Scytodidae, hebben ze zes ogen. Het is een kwaadaardig uitziende spin met twee enorme kaken.
Deze spinnen brengen de dag door onder stenen, liefst door de zon verwarmd, in een zijden zakje waarin het vrouwtje ook haar eitjes legt.
Het is een snelle renner.
Ze eten regelmatig pissebedden, een prooi die de meeste andere spinnen weigeren.
De spin is tamelijk agressief en zal snel bijten als ze lastig gevallen wordt.

Bron: link

Geen opmerkingen:

Een reactie posten