woensdag 23 februari 2011

Champignon update


Even een kleine update om te laten zien hoe het met de champignons gaat. Op de eerste foto hier kan je het formaat goed zien in vergelijking met de poezel. Als je erop klikt is het wat duidelijker.


De champignons staan er sinds vandaag ook een beetje anders bij. De hoed van de champignons brak op allerlei punten en ik las dat dit komt door een te lage luchtvochtigheid. Daar wilde ik iets aan doen. En ook wil ik, wanneer de grote paddenstoel z`n sporen loslaat, kijken of ik een deel kan opvangen. Geen idee of ik er ook iets mee kan doen, dat moet ik nog uitvinden. Maar in ieder geval heb ik voor de luchtvochtigheid plastic over de paddenstoel heen gedaan, met daaroverheen weer een soort doek om het lekker donker te houden allemaal. En onder de paddenstoelen heb ik een soort compostmix op plastic neergelegd, waar de sporen in kunnen vallen. Later kan ik uitvinden welke bodemsoort de juiste is (iets met stro lees ik) en kijken of het werkt als ik de compost + sporen daar aan toevoeg. De compostmix hou ik vochtig, wat ook weer meehelpt bij een goede luchtvochtigheid.



Het mandje dat je hier ziet houd trouwens het plastic en de doek omhoog. Het is allemaal experimenteel, misschien doe ik het wel helemaal verkeerd :P ik zal het allemaal wel zien :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten