zondag 20 februari 2011

Een mini kasje

Vrijdag heb ik een mini kasje in elkaar gezet, om ervoor te zorgen dat ik al vroeg kan beginnen met groenten die in een koude kas kunnen staan. Sla soorten kunnen erin, radijsjes, prei en wortels.
Het kasje is gemaakt met plastic buizen uit een doe-het-zelf zaak, van die buizen waar je vroeger pijltjes of besjes doorheen blies. Ze zijn heel goedkoop en perfect omdat ze buigbaar en toch vrij stevig zijn. Met speciaal plastic voor een moestuin kasje, en plastic klemmetjes die je ook heel goedkoop bij de buizen kan kopen, is het geheel tot stand gekomen. In totaal heeft het ongeveer 4 euro gekost om 1 kasje te maken. Ik heb nu nog veel plastic over, dus als ik er meer zou willen maken kan dat met gemak ^_^
Het idee komt van iemand die foto`s van een vergelijkbare kas plaatste op een forum.



Het kasje ziet er wat wittig en ondoorzichtig uit omdat het plastic beslagen is. Daarvoor wil ik nog een oplossing zoeken (omdat het licht weg neemt van de plantjes), misschien meer ventilatie.
Het betekend in ieder geval dat het binnen in het kasje warmer is dan buiten, dus dat is mooi :) het is ook wel duidelijk voelbaar trouwens wanneer je je hand erin steekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten