woensdag 10 april 2013

Lente!

Eindelijk begint het weer wat zachter te worden!
Ik ben weer begonnen met de tuin, en begin steeds meer zin te krijgen om het weer leuk te maken.
Dit jaar begon het met een zaai-set voor 6 soorten kruiden van een tuincentrum, die ik heb gekregen. 6 kleine potjes, een beetje grond, zaden en een mini kas. Het werkte heel goed, de kruiden kwamen goed op en het enige probleem dat ze hebben is dat ik soms vergeet water te geven.
Ik denk dat ik ze over een maandje al in de tuin ga zetten.

Dit jaar wil ik meer bloemen zaaien, ik hou van bloemen. Dus een tijd geleden heb ik al tweetal soorten gezaaid. Door het zaai-setje met kruiden was ik enthousiast geworden over dat soort goedkope setjes en kocht bij (als ik het me goed herinner) de Aldi twee setjes voor Afrikaantjes en Allysum. Ook weer inclusief grond, zaden en een mini kas voor ieder. De setjes waren volgens mij ongeveer 1 euro per stuk. Een leuk experiment!
Ze zijn goed opgekomen en vooral de Afrikaantjes doen het heel goed. Het zijn er ook heel veel.

Dit zijn de bloemen waar ik het over heb, Afrikaantjes en Allysum: (dit zijn nog geen eigen foto`s, zo ver zijn de plantjes nog niet)


Omdat ook deze setjes goed hun werk hebben gedaan leek het me leuk om verder te gaan met testen. Ik vond bij de Aldi zaadschijven die wederom heel goedkoop waren. Deze keer waren het Spiegeleitjes en Scheefbloemen:




Die heb ik ook gezaaid. Ik ben benieuwd! Ze zien er leuk uit vind ik, vooral de Spiegeleitjes.

Tot slot heb ik de afgelopen dagen ook de eerste moestuin zaden gezaaid. Oa tomaten, een paar soorten sla, pronkbonen, komkommer en courgette.

1 opmerking:

  1. Dat ziet er vrolijk uit! Mijn dahlias komen nog niet echt op! Maar de rest van mijn moestuin al wel, zie http://odettesbuitenleven.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen