zondag 8 mei 2011

Oregon Sugar Pod bloemen! (peultjes)

Gisteren zag ik ineens dat de eerste 2 bloemen in een peulen plant verschenen zijn. Het zijn de Oregon Sugar Pod peulen, en de bloemen ervan blijken prachtig te zijn! Van veraf lijkt de plant heel gewoontjes, het is niet echt opvallend. Maar hoe beter je kijkt, steeds dichterbij.. hoe meer je onder de indruk raakt van hoe sprookjesachtig sierlijk ze gevormd en gekleurd zijn.
De bladnerven, het effect van licht en schaduw en het hele geheel bij elkaar.

Ik ben echt ontzettend benieuwd naar alle andere bonen en peulen die ik gezaaid heb. Zouden ze allemaal zo sierlijk en mooi zijn?
Ik vraag me ondertussen wel eens af, waarom mensen zo vaak sierplanten in hun tuin zetten waar geen eetbare vruchten aan komen. Is dat omdat men denkt dat planten met eetbare vruchten niet mooi zijn?











Klik vooral op de foto`s om meer details te zien, hoe dichterbij, hoe beter je begrijpt waarom ik zo enthousiast ben (of ik ben gewoon gek natuurlijk :P)

Eigenlijk is het meestal zo in de natuur, hoe beter je kijkt, hoe langer, hoe mooier alles word. Ik vind het goed en aandachtig naar kleine dingen kijken, echt een fijne bezigheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten