woensdag 25 mei 2011

Courgette, aardbei, komkommerkruid en peultjes

Even een kleine update tussendoor.
Het gaat goed met de courgette planten, de eerste plant heeft al bloemen gemaakt en begint nu vruchten te vormen.
Deze plant gaat als het goed is hele leuke ronde donkergroene courgettes maken.


Verder is er nu ongeveer om de dag een mini oogst aan peultjes. Ongeveer 2 tot 5 stuks per keer. Ik mix ze dan met iets anders om er toch iets van te maken. Ik vind het wel leuk allemaal ^_^.
Hier een voorbeeld van zo`n mix, de combinatie lijkt wat raar maar dat was nu eenmaal wat klaar was met groeien die dag. Dus dat word dan de mix :)
Er zitten ook een aardbei (de eerste) en komkommerkruid bloemetjes bij, de bloemen daarvan beginnen langzaam met bloeien dus die kan ik nu ook gaan gebruiken.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Eerin,

    Wat een mooi, kleurrijk bordje heb je samengesteld! Leuk om een portie groente uit je eigen tuintje te kunnen plukken.
    Je planten zien er ook al zo mooi uit. Het loont wel dat je zo vroeg begonnen bent.
    Ik heb ook al wat aardbeien kunnen plukken en er zijn er nu ook weer een aantal zo goed als rijp. De afgelopen weken heb ik sla, rucola, raapsteeltjes en snijbiet uit mijn eigen tuintje kunnen eten. Nu zijn de plantjes echt op. Je dient bladgroente eigenlijk continue te blijven zaaien. Ik loop een klein beetje achter wat dat betreft. Weer iets om volgend jaar op te letten. De worteltjes, bietjes, brocolli, venkel, tomaatjes, boontjes, postelein en waterkers zijn wel mooi aan het groeien. Ik heb vandaag zaadjes uit een mini-komkommer gehaald. Ik ben benieuwd of ik er een plantje uit kan kweken. Met de tomatenzaadjes is het wel gelukt. Ik heb uit een klein, peervormig tomaatje zaadjes gehaald en ik heb nu twee hele mooie tomatenplanten waar ook al tomaatjes aan hangen.
    Ik haal veel inspiratie uit je berichtjes en blijf je volgen.
    Een fijn weekend!

    Groetjes,
    Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Francis!
    Wat een leuke reactie ^_^
    Gaaf dat het je gelukt is tomatenzaden te oogsten en er vervolgens ook een plantje uit te krijgen. Dat wil ik namelijk ook proberen en ik heb eigenlijk geen idee van hoe moeilijk of makkelijk dat is. Dus je succes is hoopgevend ^_^.
    Het lijkt me gaaf als ik een aantal van de planten volgend jaar gewoon op kan kweken uit zelf geoogste zaden.

    Het vroeg beginnen loont inderdaad wel, maar ik hoor van alle kanten dat ik echt geluk heb gehad. Het was al vroeg warm natuurlijk dit jaar, en dat is niet altijd zo.
    Toch wil ik het volgend jaar gewoon weer doen :P ik zie wel hoe het loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb een courgete???????? schrijf j e dat zo??????? ik zit in groep 4

    BeantwoordenVerwijderen