zondag 6 februari 2011

Stellingkast van de Ikea

Ik ben afgelopen vrijdag naar de Ikea geweest, en vond de HYLLIS stellingkast van verzinkt staal! (<-- kan tegen water) Het is een stellingkast van 140 meter hoog, met plankan van 70 x 25 cm, voor maar 8,99 euro! (Het lijkt wel reclame)
Ik heb de kast in m`n eentje mee 'gesjouwd' in de trein, en met de fiets.. door de storm :o die er super hard tegenaan blies. Haha, het ging behoorlijk lastig, maar het had een doel.
Ik wilde de kast namelijk in de vensterbank zetten, zodat ik meer zaailingen kan neerzetten op het zonnige hoekje van de vensterbank. Ik had zoiets al gezien op internet, en vond het er erg handig uit zien.
Ik heb de kast diezelfde avond nog in elkaar gezet en vast gemaakt aan de muur zodat de katten de kast niet om kunnen gooien. (want dat kan met Ikea stellingkasten :P)
Er zat een extra schroefje bij, speciaal voor dit doeleinde!

Ik ben helemaal gelukkig met de kast want het bleek dat ik de planken, ook 'ondersteboven' kon monteren. Dit stond niet in de gebruiksaanwijzing, maar ik vond het een handig idee. Het is namelijk zo dat de randjes van de planken naar benenden gebogen zijn voor een netter resultaat. Als je ze ondersteboven monteerd, heb je dus een opstaand randje aan alle kanten. Dit hout water tegen!
Echt perfect deze kast! :o

Wanneer het warmer is buiten wil ik de planken er nog een keertje uithalen, en plastic tussen de planken en de rest van de kast doen, zodat het eigenlijk een mini kas word. Dit beschermd de jongste zaailingen tegen oa slakken, harde wind etc. En het houd de plantjes natuurlijk iets warmer in de nachten. Wat voor sommige niet Nederlandse soorten belangrijk is.

(links: deze foto is van het internet.. Rechts: dit is de kast in mijn vensterbank)

(oeps, geen links en rechts maar foto 1 en foto 2 :P )
----------
Aaww:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten